How to: buy the perfect bag



Het is alweer een poosje geleden dat ik mijn Matt&Nat tas kocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik heb een talent in het afwegen van keuzes en het extreem veel eisen stellen aan een item.

Van vriendinnen krijg ik ook wel eens de bijnaam Lena Lijstje, omdat ik werkelijk overal lijstjes van maak. Bij enige twijfel over een aankoop schrijf ik de voors en tegens al op papier. Een klein beetje een controlfreak, dat wel, maar het helpt super bij het maken van een keuze en het geeft je een verhelderende blik op een product.

Het afwegen van een keuze kun je natuurlijk bij ieder item wat de garderobe instroomt doen, maar vooral bij grote inkopen is dit een beetje een must. Een tas is zoiets waar je echt goed naar moet kijken. Niet alleen omdat het vaak een grote aankoop is, maar ook omdat het item – als je echt een pareltje te pakken hebt – wel jaren mee kan gaan. Omdat het soms moeilijk is om dit pareltje te vinden, hier een klein stappenplan: 

1.    Kijk naar je dagelijkse bezigheden. Wat doe je op een dag en waar gaat De Tas allemaal mee naartoe? Voor mij is school een grote 'tijdspost', dus hier kan ik een beetje mijn eisen op baseren. Zie punt 2.

2.    Bepaal je eisen op basis van je bezigheden. Neem je altijd een laptop mee? Zoek dan een grote tas waar je laptop in past. Gebruik je hem voor lange dagen? Kies dan niet voor een te zware tas met veel hardware. Vaak op de fiets? Ga dan voor een schouderhengsel. 

3.    Bepaal je eisen op basis van je toekomstplannen. Ook dit is belangrijk, want als je een tas wilt die een aantal jaren mee gaat, moet je er niet eentje kopen waar geen laptop in past als je binnenkort gaat studeren.

4.    Zoek uit wat je precies mooi vind. Dit kan op verschillende manieren, struin internet af en verzamel plaatjes van mooie tassen of houd de tassenafdeling bij het winkelen in het vizier. Zo kom je er vanzelf achter wat je wil. Kijk ook naar je kledingstijl, past het bijvoorbeeld over tien jaar nog steeds bij je? En een hele belangrijke; ga niet af op trends, want over een half jaar loopt iedereen ermee rond en binnen een jaar ben je er op uitgekeken. Voor mij is dit nooit een hele moeilijke stap, vooral de leukste ;)

5.    De jacht. Of nee, dit is de leukste stap. Als je eenmaal precies weet wat je wil, aan welke eisen hij moet voldoen, dan kun je op zoek gaan naar De Tas. Hierbij is het belangrijk dat je eerst een aantal opties hebt en die pas later gaat afwegen. Zorg er ook voor dat je je een beetje oriënteert op internet, voordat je de stad in gaat om de eerste, de beste handtas te kopen. Voorkomt een hoop spijt.

6.    De final check. Wanneer je De Perfecte Tas hebt gevonden, is de keus nog niet helemaal klaar. Kijk of dit echt een goede keus is, door middel van de kwaliteit te testen en het gebruik. Hier kunnen onderstaande links je bij helpen.

Een paar handige links:
http://www.elle.nl/mode/nieuws/Insider-tips-hoe-herken-je-een-namaak-designertas - Niet alleen om namaaktassen te herkennen, maar ook handig om de kwaliteit te bepalen.

http://www.popsugar.com/fashion/Bags-Every-Woman-Should-Own-23819809#photo-23831983 – Volgens Popsugar zou je in het bezit moeten zijn van deze 7 tassen. 






Als laatste nog een home made checklist voor De Perfecte Tas. Ik geloof dat je wel de perfecte tas hebt gevonden als je al deze hokjes kan afvinken! 

Heb jij al een perfecte tas? En hoe heb je die gevonden? 

2 opmerkingen: